Mai întâi să vedem ce este un featured snippet. Când cauți ceva pe Google, primul răspuns (sau poziția zero, cum mai este cunoscut) apare uneori sub forma unei liste sau a unui paragraf, tabel sau chiar video.
El reprezintă o porțiune de conținut pe care Google a selectat-o de pe o pagină web pentru că a considerat că se potrivește cu intenția de căutare a utilizatorului.
Cititorul poate astfel să își ia informația în câteva secunde fără să dea scroll prin articolul din care a fost extrasă.
Optimizarea pentru features snippets vine cu o serie de avantaje serioase care includ creșterea notorietății brandului dar și intensificarea traficului pe site. Pe scurt, poziția zero e aur, așa că hai să vedem cum o obții.
Optimizarea pentru featured snippets implică identificarea cuvintelor cheie pentru care acestea sunt acordate și crearea de conținut foarte bine structurat în jurul acestora. Mai precis, trebuie să găsim întrebările pentru care Google afișează răspunsuri directe și să încercăm să oferim răspunsuri scurte și pertinente.
Continuăm cu o explicație detaliată mai jos, dar să lămurim mai întâi două aspecte esențiale: de ce ai nevoie de featured snippets și care sunt tipurile existente.
Optimizare SEO - vezi rezultate reale în numai câteva luni.
Content marketing - creăm articole care primesc like-uri și sunt distribuite în toate rețelele.
Deși la prima vedere pare o idee proastă să optimizezi pentru featured snippets, având în vedere că utilizatorul poate să afle răspunsul la întrebarea lui fără să mai intre pe site-ul tău, există și câteva părți bune.
Dacă apari pe poziția zero cu un featured snippet, nu vei obține click-uri de fiecare dată. Dar ai mult mai multe șanse ca utilizatorii să intre pe pagina ta decât dacă te-ai poziționa pe locul 4.
Acest aspect devine și mai important când discutăm despre utilizatorii de smartphone. Semrush a arătat că, atunci când este afișat, un featured snippet acoperă 50% din ecranul telefonului, deci reduce vizibilitatea pozițiilor de mai jos considerabil.
Chiar dacă rata de click nu crește vizibil în primele săptămâni sau luni de când ai reușit să te califici pentru un featured snippet, te poți aștepta la o creștere a vizibilității brandului.
De fiecare dată când snippetul tău e afișat, el apare cu numele și logo-ul companiei tale.
Acesta este un tip de expunere mai eficient decât postările pe social media, care sunt foarte mult condiționate de algoritmi.
Poate cel mai important avantaj adus de un feature snippet, autoritatea, te va ajuta să obții o poziționare mai bună pentru majoritatea paginilor site-ului.
Cum funcționează? Pentru că ești pe poziția zero, trebuie să fii important în nișa respectivă – așa interpretează utilizatorii. Deci, tot mai mulți vor da click pe link-ul tău și nu pe cele ale concurenței.
De vreme ce primești mai multe click-uri, Google te vede ca fiind valoros, așa că îți propulsează site-ul în căutări.
Bonus: Asistenții virtuali apelează la featured snippets pentru a da răspunsuri la căutările vocale. Deci ai ocazia să atingi audiențe noi.
Există patru tipuri de featured snippets. În funcție de frecvența apariției, le putem clasifica astfel:
Acest tip de snippet apare cel mai des în căutări. De fapt, conform Semrush, 70% dintre snippet-urile afișate sunt sub forma unui paragraf. Paragrafele selectate de Google oferă răspunsuri scurte și la obiect și sunt uneori însoțite de imagini.
Al doilea cel mai comun tip de snippet este reprezentat de liste, care pot fi ordonate sau neordonate.
Primul tip este folosit adesea pentru a sublinia o enumerare sau un set de pași. De exemplu, pașii pentru montarea unui dulap. Uneori, Google ia această listă așa cum e ea, mai ales dacă e scurtă. Dar poate crea chiar el o listă din subheading-urile unui articol. De aceea este foarte important să avem articolele bine structurate.
Listele neordonate sunt cele cu bullet points sau liniuțe. Nu există o numerotare. Scopul lor este de a face conținutul mai ușor de citit și înțeles.
Continuăm cu tablele, care apar mai rar, dar nu lipsesc din grila lui Google. Google afișează tabele atunci când utilizatorul caută comparații sau date cât mai structurate pe care să le înțeleagă repede.
Pe ultimul loc în ordinea frecvenței, video-urile sunt uneori afișate în rezultatele căutărilor care încep cu “cum să”. În cele mai multe cazuri, Google le selectează direct de pe YouTube, dar poate să le extragă și de pe o pagină web dacă informația este extrem de relevantă.
Probabil ai observat că nu orice căutare returnează un featured snippet. De fapt, este important să identifici mai întâi cuvintele cheie care generează rezultate cu snippets.
Cel mai simplu mod este să folosești un instrument plătit cum este Semrush. Pornind de la un cuvânt cheie mai general, acesta poate identifica toate cuvintele cheie long-tail care generează snippets.
Semrush este însă o soluție destul de scumpă. O altă opțiune este să faci această căutare manual. Fă o listă cu cuvintele cheie reprezentative pentru afacerea ta și apoi caută-le pe Google.
Încearcă variații până când Google returnează un snippet. Notează cuvintele cheie care s-au dovedit eficiente.
Ajungem și la aspectul practic al acestui articol: ce faci ca snippet-ul să fie luat de pe site-ul tău. Fiecare tip de snippet are particularitățile lui, așa că hai să le luăm din nou pe rând.
Foarte important: dacă Google a returnat un snippet de un anumit tip pentru căutarea ta (ex. paragraf), optimizează pentru același tip de snippet.
Ca să optimizezi pentru un snippet de tip paragraf, creează un subheading sub formă de întrebare care să includă keywordul tău. Apoi, într-un paragraf nu mai lung de 300 de caractere, răspunde la această întrebare.
Este esențial ca răspunsul tău să fie util, clar și fără greșeli gramaticale.
Poți include și o imagine. Aceasta va fi afișată cu paragraful și va atrage atenția asupra răspunsului tău.
La fel ca în cazul paragrafelor, când optimizăm pentru snippets de tip listă pornim de la o întrebare care conține cuvântul cheie pe care o folosim pe post de subheading. De data aceasta răspunsul trebuie să fie sub forma unei liste ordonate (1,2,3,4 etc.) sau neordonate (bullet points).
Includerea unui tabel într-un articol este un mod simplu de a organiza datele sau de a face comparații. Dar acesta poate fi preluat și de Google și afișat într-un snippet. Cel mai important lucru aici este ca tabelul să fie bine structurat și să conțină informații pertinente și corecte. Nu uita să îi aduagi și un titlu sub forma unui subheading care să includă cuvântul cheie.
Probabil știai deja că Google deține YouTube. Așadar, e ușor de înțeles de ce în 99% din cazuri, Google va afișa un rezultat de pe YouTube dacă decide să aleagă un snippet de tip video. Încarcă-ți video-urile acolo și ai grijă la câteva aspecte:
Înainte de a încheia vreau să subliniez că acest tip de optimizare funcționează numai dacă întreg site-ul a fost optimizat SEO și nu se află pe lista neagră a motoarelor de căutare. Google nu va alege niciodată pentru featured snippets site-uri cu un scor SEO mic.
Însă dacă ai optimizare on-page, off-page și tehnică bună și implementezi regulile despre care am discutat azi, ai toate șansele să ocupi poziția zero și să devii mai vizibil în căutări. Spor la optimizat!
Livia este co-fondatoare Utopians, cu peste 8 ani de experiență în marketing digital. A scris pentru branduri ca Inside the Trevel Lab, Man vs. Fat, Scrbbly, Outdoor Adept și multe altele. Pe blogul Utopians, scrie articole despre strategii de marketing și SEO.
Începe cu un audit gratuit oferit de specialiștii noștri în SEO.
Cere audit© Copyright 2025 The Utopians SRL. Toate drepturile rezervate. office@utopians.ro Strada Revoluției, nr. 25, Băilești, Dolj, 205100